TAC wil een campagne om hun nieuwe nomadische programma op de markt te zetten.
Dit is een oefen meesterproef om mij voor te bereiden op het officiële examen. Deze opdracht is dus ook gemaakt aan de hand van het examen formulier.

Ik ben begonnen met onderzoek doen naar de opdrachtgever, concurrentie, kleuren, trends en nomaden om inspiratie op te doen en een duidelijker beeld te krijgen bij de opdracht. Mocht je dit onderzoek willen lezen, klik dan op de knop "Onderzoek verslag."

Na dit onderzoek heb ik 3 concepten bedacht en gevisualiseerd m te presenteren aan mijn beoordelaar. Het eerste concept heet "Ik zie ik zie wat jij niet ziet." Met dit concept wil ik de doelgroep motiveren om op zoek te gaan naar de locaties van TAC omdat ze verstopt door de stad zitten. Dit wil ik doen door gebruikt te maken van felle kleuren en raam bestickering zodat het wel opvalt maar alleen als je weet waar je naar op zoek bent. Mijn 2e concept is "Font family" waarbij ik de verschillende locaties met elkaar wil verbinden door gebruik te maken van typografie omdat typografie ook in een familie zit. Het laatste concept is "TAC blijft slapen." met dit concept wil ik aan creatieve locaties in Eindhoven zoals Sintlucas, Microlab, Plan-B en De Heuvel vragen of de kunst van TAC mag blijven slapen, net zoals moderne Nomaden doen.
Font family
Ik zie ik zie wat jij niet ziet
TAC blijft slapen
Tijdens de concept presentatie is er gekozen voor het concept TAC blijft slapen. Ik ben na de presentatie meteen verder gegaan met het uitwerken van het concept. De middelen die ik heb gemaakt zijn de TAC-tent die ik door Eindhoven wil verspreiden om de doelgroep zo aan te spreken om te gaan kijken naar de tent. Flyers die in de tent liggen zodat de doelgroep deze kan meenemen en posters die worden opgehangen bij de locaties zodat de bezoekers kunnen zien dat TAC blijft slapen. Voor mijn offline middel heb ik stickers ontworpen die de doelgroep krijgt bij de locaties als een cadeautje dat ze zijn gekomen en om ook zelf reclame te maken door ze op te plakken. Voor mijn online middel heb ik een toevoeging aan de TAC-website gemaakt met informatie over de campagne en informatie over waar kunst te zien is van TAC.
Poster
Flyer
Stickers
Back to Top